POLIP

Az akváriumban fellelhető élőlények a halakon kívül.

POLIP

HozzászólásSzerző: yoghürt » 2010.01.26. 19:48

Hello

Én teljesen kezdő vagyok sosem volt akváriumom. (anno voltak kígyók :) )
Most sem halakat szeretnék tartani hanem egy polipot. fantasztikus állatoknak tartom őket
annak már utánajártam, hogy be lehetne e itthon szerezni.
őt találtam például
http://akvarium24.hu/?oldal=2&termek=2751
KÉRDÉSEIM:

a 90 centi elég nagynak hangzik. a fejétől a lába végéig mérik? mennyi idő alatt ári el ezt a méretet?

egy hasonló méretű állatnak mekkora akvárium kellhet? mi a minimum? illetve mi az amit állatbarátként lelkiismeret furdalás nélkül biztosítani kell neki?

Nagyon rossz ötlet lenne e polippal kezdeni?

előre is köszi [signthankspin.gif]
yoghürt
Friss hal
Friss hal

Re: POLIP

HozzászólásSzerző: Csabi » 2010.01.27. 09:25

Ha tényleg 90 cm-re is megnő, akkor nincs az az akvárium ami megérné. Mert nem abból kell kiindulni, hogy mikor, mennyi idő múlva lesz kifejlett méretű, hanem abból, hogy mekkora lesz.
Szerintem ha csak egyet akarsz tartani, akkor a minimum méret: 500 cm hosszú, 300 cm széles és 80 cm magas. Ez így egy 12000 literes akvárium, ami egy állatkertnek is megfizethetetlen.
De legalább elgondolkodtunk rajta. Szerintem nem érdemes vele kezdeni. Ráadásul ez egy tengeri akvárium lenne, így egy ekkora akváriumhoz a sok tengeri felszerelés, sem egy kis összeg. Úgyhogy ha csak nem vagy milliomos és nincs egy szobányi fölösleges helyed ne kezdj bele.
Csabi
Öreg rája
Öreg rája

HozzászólásSzerző: Csababá » 2010.01.27. 10:17

Szerintem kutass tovább, akár külföldi oldalakon is, hogy mi a gyakorlat! Biztosan vannak kisebb polipok is, de az biztos, hogy nagyon sok energiába (tanulás) és pénzbe kerül, ráadásul előbb érdemes (talán inkább kötelező) lenne beletanulni a tengeri akvarisztikába, ami megint rengeteg idő és pénz. Ha mégis ez az álmod és hajlandó vagy érte sok mindent megtenni, feláldozni, ne add fel!